fredag 31 oktober 2008

100 Michelinstjärnor på 1 år.

När jag fyllde 39 år den 8 oktober 2008 lovade jag mig själv att tillbringa mitt nästa år på världens bästa restauranger och jag har ett mål. Före min 40-års dag ska jag avnjuta 100 Michelinstjärnor runt om i världen. 
Många av dem är redan avklarade.
Men det räknas inte, den 8 oktober 2008 nollställer vi räkneverket. Från och med nu ska jag äta 100 stjärnor på 1 år.
Det här ska bli en komprimerad, njutbar, lyxig upplevelse.
Och det ska bli ett rent nöje att komma tillbaka till Arzak, Mugaritz, Noma, Gordon Ramsay, The Fat Duck, Bocuse, Lameloise, Jean Georges, Martin Berasategui, Abac, Gaig, Maze, Nobu, F12, Era Ora, Lux, Dahlgren och de andra.
Berättelser, betyg och upplevelser hittar du här. 
Nu åker vi!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida