fredag 2 oktober 2009

Min lista på världens bästa Michelinrestauranger.

Nu inleder jag publiceringen av min topp 30-lista. Jag har bedömt 10 kriterier och av dessa är fyra direkt kopplade till maten. Maxpoäng är alltså 100 poäng varav 40 poäng på mat. Av de 62 restauranger jag ätit på är 32 oplacerade, alltså under topp 30-listan. Nästa fredag (den 9 oktober) publiceras min topp 10-lista i Dagens Industri (Weekend). Och kom ihåg; den här listan har ingen avsikt att vara en rättvis bedömning av världens bästa restauranger. Listan är helt subjektiv, det är min egen uppfattning av mitt eget besök, just den dagen. Och 100 stjärnor på ett år kan låta mycket, men jag har ändå bara ätit på en bråkdel av alla Michelinrestauranger i världen.

3 kommentarer:

Blogger Lars sa...

Kör hårt Pelle!

Ska bli riktigt kul att läsa vad detta projekt resulterat i!

4 oktober 2009 kl. 13:13  
Blogger DonDanne sa...

Tjena Pelle, god vän till Tor i Malmö här.
I början av November fyller jag 30, hade tänkt fira detta nere i Rhônedalen, ursprungliga planen vart middag på 30-års dagen hos Michel Bras, men efter att några goda vänner ätit där i sommar & varit väldigt besvikna, känns dörrarna öppna för andra förslag.
Har du något kort i rockarmen ?

Mvh // Daniel

5 oktober 2009 kl. 15:48  
Blogger Pelle B sa...

Hej Daniel, gå in på Facebook och min grupp Mychelin och ställ frågan. Här kryllar det av kunskap kring mat!

6 oktober 2009 kl. 12:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida