tisdag 26 maj 2009

Beslutsångest.

New York Grill, China Blue eller Koju, en minst sagt delikat fråga. Det gäller den 4:e juni då vi tänkte fira med middag på kvällen, hela gänget, även småtjejerna. Barn på lyxkrog, hur funkar det i Tokyo? Jag minns La Pergola, tre stjärnor i Rom där vi hade en barnfamilj vid grannbordet, inget konstigt med det. Jag och Nora (11 år) var runt på några stjärnor i London och det gick också fint. Men tre små tjejer samtidigt, vad händer då? Alla som har barn vet att det är svårt att göra en diskret entré med tre barn, hur skötsamma de än må vara. Så nu väljer jag alltså mellan 0-stjärniga New York Grill, känd från Lost in Translation med en grym utsikt över Tokyo, 1-stjärniga China Blue i Conrad Hotel och 3-stjärniga Koju som ser avslappnad och vänlig ut i boken, men skenet kan bedra. Vad säger reglerna? Vad säger kulturen? Tror att det blir China Blue ändå, även om jag är sugen på att utmana konventionerna och sikta högt: på Koju. Beslutsångest som sagt. Är det någon som kan ge mig ett råd? Och nej, Nobu blir det inte! Imorgon åker vi. Hamadaya är först ut, oj så roligt det här ska bli!

4 kommentarer:

Blogger D.S. sa...

Gonpachi(Nishiazabu) grym mat, familjevänligt (och Tarantinos inspiration för den där inomhusfighten i Kill Bill!)
Daidaya (finns flera)
Ninja Restaurant (Akasaka)

27 maj 2009 kl. 06:22  
Blogger Per sa...

tja!
New york grill är ju lagomt pretto med fet utsikt, tror mig hört att de har grym kobe men vi drack mest bara sprit och åt desserter :) de andra vet jag inte nåt om då jag inte besökt dem, men japsen är ju vänliga som få så det ska väl inte vara några probs...

Ha de grymt GOTT och se till att vara på fiskemarknaden senast 05 ;)

27 maj 2009 kl. 09:25  
Blogger Pelle B sa...

Klockan 5 står hela familjen i givakt utanför marknaden, var så säker! Tack för tipsen, Gonpachi är en bestseller som kan bli aktuell. Läste precis en brutal sågning av Hamadaya, dit ska jag på måndag. Intressant!

27 maj 2009 kl. 14:33  
Blogger D.S. sa...

Ja, Hamadaya ska man nog ha riktigt bra koll på japansk mat för att uppskatta. Har ätit godare på ramen-hål-i-väggen än Hamadayas megameny. Men de hade en geisha!

28 maj 2009 kl. 07:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida