torsdag 2 april 2009

Sex månader har gått, 60 Michelinstjärnor är avnjutna.

Det är den 8 april nu, år 2009 och halva tiden har gått. Det här är min egen resa, min gåva till mig själv, tänk att få uppfylla en dröm om att äta 100 Michelin-stjärnor på 1 år. Vilken lycka! Efter sex månader har jag avnjutit 60 Michelinstjärnor i Sverige, Danmark, USA och Frankrike. Nästa resa blir till Tokyo med en vacker och klar stjärnhimmel och det ska bli underbart på alla sätt. (Även lilla Hedvig och hennes två systrar Nora och Tea ska få följa med). Här på min blogg läser du korta kommentarer och reflektioner från varje upplevelse, för en upplevelse är det, varje gång jag slår mig ner vid ett bord på en restaurang som blivit förärad en, två eller tre av dessa åtråvärda stjärnor. Förutom att njuta, vill jag se om systemet håller, om man kan lita på den lilla pretentiösa guiden och ha den i innerfickan när man jagar nya smakupplevelser i livet. Hoppas bloggen kan vara till någon glädje, så länge den varar. Slutliga betyg och omdömen kommer först den 8 oktober, när jag är i mål. Det ska bli riktigt roligt det också!

Etiketter:

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ska bli spännande att läsa om Tokyo och dess stjärnstinna krogutbud.
Låter som ett dyrt år, grymt dyrt!
Dock väldigt kul.

8 april 2009 kl. 08:31  
Blogger Pelle B sa...

Jodå, Tokyo blir riktigt kul. Överdyrt, absolut, ska försöka plocka russinen ur kakan. Läste om The Sportsman Seasalter, känns som en skön resa på alla sätt.

8 april 2009 kl. 10:22  
Anonymous Anonym sa...

Har du planerat in The French Laundry?

9 april 2009 kl. 10:55  
Blogger joachim sa...

jag dreglar på distans, kul att hänga med i periferin

15 april 2009 kl. 13:31  
Blogger Kristoffer Triumf sa...

Åh, din take på French Laundry hade varit kul att läsa. Jag fick just något slags Michelin-nyhetsbrev och skulle gärna se att du pallrade dig iväg till Bagatelle i Oslo också?

Allt gott,

Kristoffer

27 april 2009 kl. 00:53  
Blogger Pelle B sa...

Kristoffer, din önskan kommer att bli uppfylld snarare än du tror.

28 april 2009 kl. 00:28  
Blogger Kristoffer Triumf sa...

Det ser jag fram emot. Trevlig resa och smaklig spis!

29 april 2009 kl. 00:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida