lördag 8 augusti 2009

Jag behöver lite hjälp.

Okej, uppdraget är avslutat. På ett sätt. Men eftersom jag har (idag!) två månader på mig att samla (och kunna jämföra) michelinupplevelser under ett och samma år - tänker jag fortsätta till den 8 oktober. Det finns fler i Sverige. Några till i Danmark. Sen funderar jag på Oslo eller Helsingfors; hinner nog inte med båda; Chez Dominique lockar, med det gör även Oslos stjärnor. Vad säger ni? Slutligen behöver jag hjälp med Amsterdam vs Berlin. Erfarenheter; någon?

7 kommentarer:

Blogger simpa sa...

Berlin är ju hela Europas kulturcentrum och matscenen är på väg upp, vidare känns ju Oslo som en hetare stad än Helsingfors även om Chez verkar rikitgt spännande.

9 augusti 2009 kl. 03:21  
Blogger simpa sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

9 augusti 2009 kl. 03:22  
Blogger Lars sa...

Drar du till Amsterdam så kanske du har tid med en avstickare:

http://verygoodfood.dk/tag/oud-sluis/
Är jag i kvarteren i framtiden så blir ett besök givet!
Annars känns det hugget som stucket mellan Finland och Norge men jag hade valt Helsingfors då det känns som en uppstickare med kanske modernare och fräschare touch än Oslo,,detta sagt helt utan egen vetskap,haha.

Nu är japanbokningarna klara så hinner några stjärnor därborta: Lósier,LC Narisawa, Ryugin , Kanesaka,Kondo,Sushi Saito, Tapas Molecular Bar och sen hoppas jag kunna pressa mig in hos Mizutani....blir nog en bra mix:)

Våndas vidare & NJUT!

9 augusti 2009 kl. 13:13  
Blogger Pelle B sa...

Tack Lars, så tänker jag också. Helsinki känns mer lockande. Kul med Tokyo; Mizutani måste du absolut försöka boka bord på!

9 augusti 2009 kl. 23:49  
Blogger Starfood Scout sa...

Italien skulle vara intressant att läsa om, särskilt osteria francescana och la pergola.

11 augusti 2009 kl. 06:53  
Blogger Pelle B sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

11 augusti 2009 kl. 10:24  
Blogger Pelle B sa...

La Pergola har jag besökt 2 gånger. Strålande mat i prålig matsal, riktigt bra. Traditionellt, absolut, men väldigt vällagat och stabilt.

11 augusti 2009 kl. 10:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida